Selasa, 14 Ogos 2012

Persiapan Raya

Assalamualaikum,

Tak sampai seminggu lagi kita nak sambut Syawal kan..,, pastinya Aidilfiri saya x kan same macam dulu,, tapi saya redha lalauinya,, harini x nak cerita sedih2 la.., x nak pula nanti org yg baca blog saya pun semua sedih,, nak semua happy2 lah kan dgn kedatangan Syawal..

Alhamdulillah syukur Allah masih memberi saya bernafas untuk jalani kehidupan bersama anak2 tersayang.., macam mana dengan persiapan kawan2 semua..? pastinya selagi belum tibanya syawal salagi tu x habis2 membeli,, ade je yang kurangkan, hehe biasalah sambut pun setahun sekali,, 
persiapan saya pula, ala kadar saje, apa yang ade.., tp untuk anak2 yg saya utamakan, semuanya baru untuk mereka,, Aidilfitri lah hari paling seronok untuk kanak2 kan.., ya, saya akan pastikan anak2 saya gembira walaupun ketiadaan papa mereka,, Insyallah..,, kekuatan saya adalah anak2.., tengok anak2 gembira cukup buat hati saya gembira sama.. permulaan pertama saya sediakan sendiri persiapan anak2.. Alhamdulilah dgn bantuan keluarga & keluarga mertua juga,

Paling seronok bile beli pakaian utk mereka.., si kakak kalau nampak adik punya cantik nanti dia cakap dia punya, xmo kasi adik..,, kalau beli terus nak pakai.., gamaknya kalau beli awal bajutu kene simpan dkt tempat yg x nampak la, kalau x memang hari2 nak pakai.., nak tunggu raya bajutu dah buruk..,, hehe..kecik2 dah pandai melaram mak jemah ni..,  

Disetiap persiapan yang saya buat pastinya terasa Mohammed Naser ade bersama, pasti awak gembira bila tengok anak2 gembira kan,, Insyallah raya nanti saya akan balik kg awak & melawat pusara awak.. Al-Fatihah untukmu sayang..,

Tiada ulasan: