Khamis, 2 Ogos 2012

ANAK2 & SAYA

Satu hari waktu nak siapkan juadah berbuka puasa, tiba2 Alya cakap, "mama...., papa mane..? kakak nk ikut papa la.."  sayu jer hati saya dengar.. nak cakap ape kt die ek..? kalau ckp papa dah meninggal die pun x paham lagi.., jadi saya terpaksa cakap yang "papa sakit.., kakak x boleh ikut papa.., nanti raya kite pg rumah papa yg baru.."
Mak saya pun cakap 1 hari die asek tanya awak.., kesian pulak kat die.. tercari2.. tapi dah dekat sebulan baru die tanya awak..

Mungkin die dah rindu sgt dekat awak, dah lame x nampak.. kadang buat serak barang dekat dlm bilik jumpa gambar awak, die tunjuk kt saya.., saya kalau boleh xnak die sebut papa, saya x nak die tercari2 awak.. takut2 kalau terlalu rindu sakit pulak die, susah saya nanti.., bukan die sorang yg rindukan awak saya pun rindu jugak.., Alhamdulilah saya ada mimpikan awak 2 hari lepas, terubat rindu saya dgn awak.., dalam mimpi nampak awak sehat, riak muka awak ckp bahagia.. Harap apa yang saya doakan untuk awak sampailah hendaknya.. amin,,


Kalau boleh hari2 saya nk bawa anak2 awak jalan2, sbb saya nak anak2 awak gembira walaupun awak xda.., tapi saya x kuat & x berani utk bawa anak2 awak jalan sendiri tampa teman.. selalunya mesti dgn awak kan.. saya perempuan bawa anak 2 lagi, macam2 boleh jadikan.. nak ajak mak, mak pagi terawikh.., xpa lah saya x nak kacau mak punya masa untuk buat ibadah.. nak xnak saya mesti bawa anak2 awak jalan tiap ujung minggu event hanya pegi playground jer.., bagi saya cukup boleh buat anak2 happy..


Alhamdulillah.., Alya dah kurang mengaruknya bila waktu malam.., cuma slalu mintak saya pokpok kan mcm awak slalu buat dkt dia..   

Tiada ulasan: